fbpx
Selecteer een pagina

Werken voor toffe, grote merken. Volgens velen heb ik daar hartstikke geluk mee. 

Maar, is het geluk? 

Ik krijg namelijk vaak de vraag ik dit voor elkaar krijg. Naamsbekendheid binnen mijn vakgebied. Een volle agenda. En dus de geweldige kans om voor de meest toffe merken te werken!

Mijn antwoord daarop is alles behalve kort. Daar is een heuse transformatie voor nodig. Je hebt in je rol als expert te stappen en daar wil ik je graag bij helpen!

En dit ga ik dus doen in de vorm van een nieuwsbrief. Eens of twee keer per maand, zodat de waarde hoog blijft en de frequentie laag.

Meld je hieronder aan!

Over mij

Ongeveer drie jaar geleden begon mijn fotografie avontuur. Die ik overigens startte zónder spaargeld, enige kennis van het vak of fancy apparatuur. Sterker nog: ik stond ruim 30K achter die ik door het vroegtijdig stoppen van mijn HBO-opleiding verschuldigd was aan DUO. Maar, één ding had ik wel: mijn vastberadenheid. De keiharde wil om succesvol te worden.

Van mijn laatste DUO-donatie – en een beetje zakgeld van mijn vader – kocht ik een dito camera en ben ik gaan oefenen als een malle. Met zweet onder mijn oksels verkocht ik mezelf als fotograaf en hosselde ik de eerste klussen binnen. Die ik – door mijn gebrek aan kennis – altijd op de automatische stand deed. In de avonduren keek ik YouTube-video’s en keek ik de handige trucjes af bij de grotere jongens. Die ik de volgende dag dan probeerde tijdens de shoots.

In 2019 is het balletje echt gaan rollen. En ging ik van een omzet van 35.000 euro naar minimaal het dubbele, werden er voor het eerst foto’s gepubliceerd in magazines en hingen mijn platen in bushokjes door het hele land. Trots als een aap met zeven gigantische lullen, dát was slash ben ik. Maar rocketscience is het – gelukkig – niet.

Op mijn social media deel ik niet alleen de lekkere resultaten van mijn food fotografie business, maar ook hoe het leven als ondernemer eraan toe gaat. Welke fouten ik bijvoorbeeld heb gemaakt, waar mijn grootste lessen zaten en specifiek in dit geval: hoe ik ervoor ga zorgen dat ik niet meer zo afhankelijk ben van opdrachtgevers, plaats én tijd.